Strony internetowe

katalog seo - skuteczne pozycjonowanie

 

Na czym polega skuteczne pozycjonowanie stron ?

Odpowiedz jest zaskakująco prosta.

Więc dlaczego tyle błedów? Poniewarz algorytm google się zmienia a wielu pozycjonerów nie zmienia swych praktyk. 

Wyszukiwarka

Logowanie

Zapamiętaj

       

Jak pozycjonować stronę

Jak pozycjonować stronę ?

 

Pytanie które zadaje sobie każdy kto chce wpłynąć na pozycjie swojej strony w wyszukiwarce Google.

Kiedyś sprawa była stosunkowo prosta, jak najwięcej linków przychodzących do strony tyum lepsza pozycja. Niestety lub stety to już nie działa, a dokładnie mówiąc liczy się jakość linków a nie ich ilość.

Obecnie jest kilka podstawowych elementów mających wpływ na pozycje strony w przeglądarce, poniżej postaram się je opisać dokładniej ale jeśli ktoś ma zamiar założyć stronę www powinien wiedzieć kilka rzeczy na temat domen internetowych, jak i wyboru samego hostingu ponieważ ma to również wpływ na naszą pozycje w przeglądarce a co za tym idzie ilość odsłon naszej strony.

Na temat doboru domeny i co możemy zyskać kupując domenę z rynku wtórnego opiszę w oddzielnym artykule, poświecę też oddzielny artykuł samemu hostingowi. Na tą chwile chcę abyście wiedzieli że nie wypozycjonujemy świeżej domeny do top 10 . A pozycjonowanie solidnej domeny z odpowiednią hstorią tez nie jest prostą i szybką sprawą.

Co wpływa na pozycję strony w przeglądarce Google



1. Odpowiednie słowa kluczowe

Pierwsza rzecz jaką musimy zrobić to odpowiednio dobrać słowa kluczowe.

Słowo kluczowe to inaczej frazy,zwroty zapytania użytkowników w wyszukiwarce google. Musimy dobrać takie frazy które zapewnią nam wejścia na naszą stronę warto tez sprawdzić jaka jest jej konkurencja im większa konkurencja tym trudniej osiągnąć pożądany wynik. Jeśli mamy mocna domenę możemy powalczyć o trudne frazy lub zdecydować się na pozycjonowanie łatwych lub średnich fraz co powinno być stosunkowo łatwe i szybkie co za tym idzie tańsze, jeśli nasza domena jest nowa bez historii raczej nie ma się co łudzić pozostają nam frazy o niskiej konkurencyjności.

W doborze słów kluczowych przyjdzie nam narzędzie plener słów kluczowych w Google adwords



 

Skor mamy już wybrane słowa kluczowe możemy przejść do następnego kroku.

Jeśli pozycjonujemy istniejącą już stronę warto robić sukcesywnie wszystkie poniższe kroki jednocześnie, jeśli budujemy nową stronę zbudujmy ją z myślą o seo.

2.Optymalizacja strony

 

Co to jest optymalizacja strony

Optymalizacja polega na dostosowania naszej strony łącznie z zawartymi grafikami i treściami do potrzeb seo

Znaczniki Meta czyli opisy tytuły i nagłówki.

Postarajmy się aby w występowały tam nasze słowa kluczowe oczywiście nie przesadzajmy nie możemy stworzyć tytułu zawierającego trzy słowa kluczowe i zero sensu. Artykuł który tworzymy jest dla jego czytelnika a nie tylko dla pozycjonowania witryny. Tytuł też nie powinien być zbyt długi. W treści artykułu stosujmy nagłówki H1, H2,H3

Grafika na stronie internetowej.

Nie bójmy się wrzucać grafik lub zdjęć na stronę, poprawi to komfort czytania ubarwi naszą stronę poza tym możemy w ten sposób poprawić ocenę strony w oczach robotów googla skanujących sieć. W tym nie używajmy nazw plików jakie zaproponował aparat fotograficzny np. zpr235141 zmieńmy nazwę na frazę którą pozycjonujemy np. lodówka lub też nazwę producenta lub modelu. Unikajmy bardzo dużych i ciężkich grafik które spowolnią otwieranie strony. Szybkość dostępu do treści strony jest obecnie jednym z parametrów decydującym o pozycji naszej strony.

Treść na stronie

Obecnie chyba najważniejsza kwestia. W żadnym razie nie powielaj treści nie dokonuj krótkich wpisów nafaszerowanych słowami kluczowymi będącymi linkami. Tekst ma być obszerny sensowny zawierający wartościowe treści i nie powtarzalne. Tu najwięcej pracy mają właściciele sklepów internetowych gdzie wszystkie opisy produktów są identyczne dostarczane przez producentów.

Adresy podstron – adresy URL

Starajmy się aby były one w miarę krótkie, zawierały słowa kluczowe najlepiej jak będą się składały z nazwy domeny kategorii jak i tytułu artykułu lub nazwy produktu. W miarę możliwości unikajmy znaków specjalnych .

Linki wewnętrzne.

Linki wewnętrzne są to linki zawarte na naszej stronie które prowadzą do treści zawartych na naszej stronie.

Są one bardzo pożyteczne dla naszych czytelników jak i robotów indeksujących więc używajmy ich w miarę dużo.


Linki zawnętrzne

Linki zewnętrzne – to linki które prowadzą z innych serwisów na naszą stronę. Kiedyś uważany przez wielu jako najważniejszy element pozycjonowania. Algorytm google uważa że jeśli do danej strony prowadzi wiele linków to ta strona jest wartościowa. Dziś linki zewnętrzne też są konieczne lecz algorytm potrafi odróżnić dobre linki od złych. Linki uznane za złe (spam) potrafią znacznie obniżyć wartość naszej domeny. Dodawaj linki w wpisach na katalogi lub fora dyskusyjne z mocnymi domenami tematyczne lub w odpowiednich kategoriach. Pisząc treść stosuj się do tych samych zasad o jakich wspomniałem wcześniej. Spraw aby twój wpis był użyteczny dla czytelnika jeśli go nim zainteresujesz spędzi na nim więcej czasu i w konsekwencji z korzysta z linku i przejdzie na twoja stronę wtedy zyskujesz odbiorce jak i wartościowy link z punktu widzenia robotów google. Jeśli chcesz umieścić jednozdaniowy wpis na słabej domenie nafaszerowany słowami kluczowymi i linkami do twojej strony lepiej nie rób nic , bo jedynie szkodzisz swojej stronie.